Reklamačný poriadok

Tento Reklamačný poriadok (ďalej len "reklamačný poriadok") upravuje spôsob a podmienky reklamácie vád tovaru zakúpeného spotrebiteľom prostredníctvom on-line obchodu www.batnaradie.sk od našej spoločnosti:

BAT NÁŘADÍ s.r.o.

so sídlom: Hroznětínska 406/5, Bohatice, 360 04 Karlovy Vary
IČO: 643 61 161
DIČ: CZ64361161
zapísanú v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Plzni, oddiel C, vložka 7091

Adresa na doručovanie: BAT NÁŘADÍ s.r.o., Hroznětínska 406/5, Bohatice, 360 04 Karlovy Vary, Česká republika

Telefón: +421 222205972

Kontaktný e-mail: info@batnaradie.sk

ID DS: fppqrqp


Reklamačné dokumenty sú na stiahnutie na odkazoch nižšie:

- Odstúpenie od kúpnej zmluvy

- Reklamačný protokol


1. Za aké vady tovaru zodpovedáme?

1.1. Ako predávajúci zodpovedáme za to, že Vám bol dodaný ten tovar, ktorý ste si objednali, a že tovar pri prevzatí nemá vady. To znamená, že tovar pri prevzatí najmä:

  • zodpovedá dohodnutému opisu, druhu a množstvu, ako aj kvalite, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam;
  • je vhodné na účel, na ktorý ho požadujete as ktorým sme súhlasili.

Neodpovedáme za vady, ktoré sa na tovare vyskytnú až po jeho prevzatí.

1.2. Ďalej odpovedáme, že tovar vedľa dohodnutých vlastností:

  • je vhodné na účel, na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa, aj s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania daného odvetvia, ak nie je technických noriem;
  • množstvom, kvalitou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam vecí toho istého druhu, ktoré môžete rozumne očakávať, a to aj s ohľadom na naše verejné vyhlásenia, najmä reklamou alebo označením;
  • zodpovedá akosti alebo vykonaniu vzorky alebo predlohe, ktoré sme Vám poskytli pred uzavretím zmluvy.

Nad rámec zákonnej doby pre spotrebiteľov pre vytknutie chyby neposkytujeme žiadnu záruku za akosť.

1.3. Za chybu tovaru nemožno považovať rozdielnosť odtieňov farieb v skutočnosti a na elektronických zobrazovacích zariadeniach. Pokiaľ tovar nezodpovedá Vašej predstave, máte právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru v súlade s článkom 6 Všeobecných obchodných podmienok pre maloobchod.


2. V akej dobe môžete chybu vytknúť?

2.1. Pri nepoužitom spotrebnom tovare môže kupujúci vytknúť vadu, ktorá sa na veci prejaví v dobe jedného roka od prevzatia tovaru, ak nie je na webovom rozhraní, v dokumente ch priložených k tovaru alebo v reklame stanovená dlhšia záručná doba.

Pri použitom tovare môže kupujúci vytknúť vadu, ktorá sa na veci prejaví v čase jedného roka od prevzatia tovaru.

2.2. Ak je na tovare uvedený dátum minimálnej trvanlivosti, poprípade je u veci podliehajúcej rýchlej skaze uvedená doba, počas ktorej je možné vec použiť, trvá záručná doba do takého dátumu.

2.3. V prípade, že Vám bude tovar vymenený či opravený, na nový tovar, resp. vymenené súčiastky a náhradné diely, nebeží nová záručná doba. Záručná doba sa však v takom prípade predlžuje o dobu, počas ktorej ste nemohli kvôli vade tovaru užívať, tj najmä o dobu, počas ktorej je tovar v oprave.


3. Aké práva máte z chybného plnenia?

3.1. Vaše práva z vadného plnenia sa riadia občianskym zákonníkom, najmä ustanoveniami § 2099 až 2117, a tiež § 2165 až 2174b. Ustanovenia § 2106 a 2107 o právach z chybného plnenia sa neuplatňujú.

3.2. V súlade s vyššie uvedenými ustanoveniami Vám patria najmä nasledujúce práva:

a) Výmena tovaru
Výmenu tovaru v dôsledku existencie vady pri prevzatí tovaru môžete požadovať vždy, ibaže je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s opravou veci neprimerane nákladný; to sa posúdi najmä s ohľadom na význam vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a to, či môže byť vada odstránená opravou bez značných ťažkostí pre kupujúceho.

b) Oprava veci
Ak je možné tovar opraviť, náleží Vám právo na bezplatné odstránenie vady. Ak sa v priebehu reklamačného konania ukáže, že nie sme schopní tovar opraviť, prípadne, že oprava je neprimerane nákladná, najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, sme oprávnení Vás informovať o odmietnutí opravy. V takom prípade Vás budeme bezodkladne informovať a môžete zvoliť iný tu uvedený spôsob vybavenia reklamácie.

c) Zľava z kúpnej ceny
Ak pri prevzatí tovaru existovala na tovar chyba, môžete požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny, pokiaľ:

  • sme vady odmietli odstrániť alebo sme ich neodstránili v primeranej dobe alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho;
  • nie sme schopní odstrániť vadu, pre ktorú nemôžete tovar riadne používať, alebo nie sme schopní tovar s touto chybou vymeniť (napr. tovar sa už nevyrába); alebo
  • tovar nemôžete riadne používať pre opakovaný výskyt vady po oprave (výskyt tej istej vady po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách);
  • chyba je podstatným porušením zmluvy;
  • sa na tovare vyskytne väčší počet chýb (súčasný výskyt aspoň troch odstrániteľných chýb, z ktorých každá bráni riadnemu používaniu tovaru).

Primeraná zľava sa určí ako rozdiel medzi hodnotou veci bez vady a chybnej veci, ktorú kupujúci dostal.

d) Vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy)
Vrátenie peňazí môžete požadovať iba za predpokladu, že:

  • ak sme vady odmietli odstrániť alebo sme ju neodstránili v primeranej dobe alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho;
  • nie sme schopní odstrániť vadu, pre ktorú nemôžete tovar riadne používať, alebo nie sme schopní tovar s touto chybou vymeniť (napr. tovar sa už nevyrába); alebo
  • tovar nemôžete riadne používať pre opakovaný výskyt vady po oprave (výskyt tej istej vady po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách); alebo
  • chyba je podstatným porušením zmluvy;
  • sa na tovare vyskytne väčší počet chýb (súčasný výskyt aspoň troch odstrániteľných chýb, z ktorých každá bráni riadnemu používaniu tovaru);
  • Ak vada bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou, ktorá bola podľa zmluvy vykonaná nami alebo na našu zodpovednosť; prípadne ak bola chyba spôsobená v dôsledku nedostatku v návode, ktorý sme Vám spolu s tovarom poskytli.

Právo na odstúpenie od zmluvy Vám nepatrí, ak je chyba tovaru nevýznamná.

3.3. Podmienkou pre výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí (odstúpenie od zmluvy) je, že vrátite vec v tom stave, v akom ste ju dostali. Výnimkou sú prípady, keď:
a) došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady veci;
b) ste použili vec ešte pred objavením vady;
c) ste nespôsobili nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave svojim konaním alebo opomenutím; alebo
d) ste vec predali ešte pred objavením vady, spotrebovali ju, alebo pozmenili vec pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len sčasti, vrátite nám, čo ešte vrátiť môžete, a dáte nám náhradu do výšky, v ktorej ste mali z použitia veci prospech.


4. Kedy nemožno práva z chybného plnenia uplatniť?

4.1. Práva z chybného plnenia Vám nepatrí, pokiaľ:

  • ste vadu sami spôsobili; alebo
  • sa chyba na veci vyskytla až po jej prevzatí;
  • uplynula záručná doba.

4.2. Záruka a nároky z zodpovednosti za vady sa ďalej nevzťahujú na:

  • opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním (za opotrebenie spôsobené užívaním sa považuje aj zníženie kapacity batérií a akumulátorov);
  • vady použité veci zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktoré tovar mal v okamihu, kedy ste ich prevzali; alebo
  • veci, ak to vyplýva z ich povahy (najmä tovar, ktorý zo svojej povahy nemôže vydržať po celú dobu trvania záručnej doby).

5. Ako postupovať pri reklamácii?

5.1. Reklamáciu u nás uplatnite bez zbytočného odkladu od zistenia chyby.

5.2. Reklamácie prijímame v ktorejkoľvek našej prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, a v našom sídle. Pre čo najrýchlejšie vybavenie reklamácie odporúčame využiť našu prevádzku.

Ak máte záujem o opravu veci, av potvrdení o trvaní práv z chybného plnenia (záručnom liste) je uvedená osoba určená na opravu, ste povinní uplatniť reklamáciu u tejto osoby. Túto povinnosť máte iba v prípade, že sa táto osoba nachádza na rovnakom mieste ako my alebo na mieste k vám bližším.

5.3. Odporúčaný postup pri reklamácii:

  • pre rýchlejšie vybavenie nás o reklamácii môžete vopred informovať telefonicky, e-mailom či písomne;
  • zároveň je vhodné nás informovať o tom, aké právo z chybného plnenia ste si zvolili, teda či máte v súlade s týmto reklamačným poriadkom záujem o zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru, opravu veci, vrátenie peňazí, poprípade ďalšie práva v súťaži s týmto reklamačným poriadkom a občianskym zákonníkom;
  • pre rýchlejšie vybavenie nás o reklamácii môžete vopred informovať telefonicky, e-mailom či písomne;
  • reklamovaný tovar nám doručte spolu s uplatnením reklamácie alebo následne (inak ako na dobierku, ktorú nepreberáme) na adresu sídla alebo prevádzky (príp. na adresu osoby určenej na opravu), pričom pri zasielaní odporúčame zabaliť tovar do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu či zničeniu;
  • pre uľahčenie postupu je nutné k tovaru priložiť doklad o zakúpení tovaru či daňový doklad - faktúru, ak bola vystavená, alebo iný dokument preukazujúci kúpu tovaru, spolu s popisom vady a návrhom na spôsob riešenia reklamácie. Môžete využiť náš Reklamačný protokol.

Nesplnenie niektorého z vyššie uvedených krokov alebo nepredloženie ktoréhokoľvek z vyššie uvedených dokumentov nebráni kladnému vybaveniu reklamácie podľa zákonných podmienok.

5.4. Okamihom uplatnenia reklamácie je okamih, kedy nám bol oznámený výskyt vady.

5.5. Pri uplatnení reklamácie Vám vydáme písomné potvrdenie, ktoré obsahuje dátum uplatnenia reklamácie, čo je obsahom reklamácie, aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete a tiež Vaše kontaktné údaje na účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.

5.6. Reklamácie vrátane odstránenia vady vybavujeme najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa s Vami v konkrétnom prípade nedohodne na dlhšej lehote. Ohľadom vyriadenie reklamácie, vrátane jej spôsobu, Vás budeme v tejto lehote informovať.

5.7. Ak zvolíte právo, ktoré Vám nemôže byť z objektívnych dôvodov priznané (najmä pri neodstrániteľných vadách alebo v prípade výmeny tovaru, ktorá nie je možná), budeme Vás bezodkladne kontaktovať. V takom prípade môžete zvoliť iné právo v súlade s týmto reklamačným poriadkom.

5.8. Po vybavení reklamácie Vám vydáme potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

5.9. V súlade s Občianskym zákonníkom máte právo na úhradu účelne vynaložených nákladov pri uplatnení reklamácie tovaru. Vezmite na vedomie, že právo na úhradu týchto nákladov musíte uplatniť do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej je potrebné vytknúť vadu.


Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od 2. 3. 2023.

Vážení zákazníci,
máme pre vás novinku! Pokiaľ objednávate na Slovensko, prosíme vyberte krajinu dodania nižšie*.
*Váš výber sa automaticky uloží.